Do czego może nakłaniać kształt na kawałku ściany?

Stwierdzenie, że promocja jest dźwignią sprzedaży nie jest w obecnych czasach zbyt nowatorskie. Niemniej jednak to prawda, która funkcjonuje i sprawdza się od mnóstwa lat.

Jakie marketingowe zabiegi są na nas stosowane obecnie?
mural

Autor: Simon Wright
Źródło: http://www.flickr.com
Psychoterapeuci od długiego czasu sądzą, że najskuteczniejsza reklama to tego typu, którą polubimy. A jak można dostać się z miejsca w gusta wielu osób? Przykładowo przez sztukę. Przykładowo artystyczne malowanie ścian skutecznie przyciąga wzrok i jeżeli jest wytworzone kompetentnie tkwi na długi czas w głowie i budzi dobre odczucia (ideamo.pl). Takowe olbrzymie malowidła nie powinny być od razu reklamami. Mogą wszakże promować różne idee, przykładowo zbiórki funduszy na jakiś szczytny zamysł. Należałoby też mieć w pamięci, iż takowe artystyczne malowanie ścian może zostać ciekawym pomysłem na renowację jakiejś zaniedbanej elewacji lub tapety do salonu ekskluzywne zwyczajnie muru okalającego jakąś posesję.
Niniejszym akurat jest w rzeczywistości tzw. mural. Kilka dziesiątków wiosen temu, w systemie należycie minionym, służył do promowania instytucji będących jedynymi przedsiębiorstwami w swoich dziedzinach. Na wielu budynkach w różnorodnych miastach Polski widoczny był mural z olbrzymim sloganem PZU, PKO lub Pewex (artystyczne murale – Ideamo). W obecnych czasach murale nie są już tak prymitywne, potrafią mieć bardzo realistyczną jakość i naprawdę skłaniać do pewnej pozytywnej akcji.

Znajome mogą być np. murale skłaniające do dobroczynnej akcji polegającej na zbieraniu zakrętek i przykładowo mural przypominający o rozpoczęciu Powstania Wielkopolskiego. Wszelakie murale można spotkać w wielu miejscowości naszej ojczyzny, wiele z nich przedstawia wartą obejrzenia artystyczną ciekawostkę.