
Przez większe możliwości tworzenia własnych firm przedsiębiorcy muszą być bardziej konkurencyjni. W wyraźny sposób muszą oni mocniej konkurować o kontrahenta oraz usiłować dotrzeć do nowych jednostek jak i zatrzymać aktualnych. Wiele przedsiębiorstw obecnie decyduje się na wynajęcie innych przedsiębiorstw, które profesjonalnie trudnią się tworzeniem reklam na zlecenie.
Tymczasem większe przedsiębiorstwa decydują się na zatrudnienie swoich pracowników, którzy mają właściwe wykształcenie i kompetencje do przygotowywania reklam. Tworząc tym samym samodzielny dział marketingowy. Współcześnie typów reklamy jest sporo i to, na jaką zdecyduje się dana firma zależy w szczególności od jej możliwości ekonomicznych, rodzaju prowadzonej działalności oraz wymagań.
Promowanie sklepuDo najczęstszych rodzajów reklamy, które są najbardziej znane i powszechne zaliczają się reklamy (czytaj pozycjonowanie firmy w internecie) w środkach masowego przekazu. Jest to jednak dość droga metoda reklamy, na którą nie każda firma może sobie pozwolić. Innymi znacznie tańszymi, ale równie skutecznymi i powszechnymi rodzajami reklam są różnego typu plakaty, ulotki wręczane jednostkom na ulicy czy reklamy wielkopowierzchniowe jak billboardy. Aktualnie jedną z najczęściej wykorzystywanych rodzajów reklam, które do swojej promocji używają markety to gazetki promocyjne.