Artykuły impulsowe to jedna z wielu postaci marketingu używana przez sieci handlowe. Gazetki reklamowe cieszą się wśród nich szeroką renomą, a to nic innego jak druk informacyjny, stworzony do szybkiego rozprzestrzeniania, najczęściej w formie lekkiej książki z ogromną liczbą dużych obrazków. Informuje konkretną osobę o wydarzeniach, jakie w najbliższym czasie odbędą się w konkretnym markecie np. urodziny sklepu, czy też po prostu promocja na dany wytwór (oferta dla Warszawy: ).
Są one bezpłatne, rozpowszechniane przez celowo wynajęte do tego osoby, które rozprzestrzeniają je na ulicy, dostarczają je do skrzynek pocztowych lub wykładają w miejscach publicznych. Pewne sklepy redagują je również na stronach internetowych np. wpisując w wyszukiwarkę intermarche gazetka promocyjna, można zobaczyć najświeższą ofertę promocyjną tego sklepu (sprawdź tu promo-food.pl/). Co więcej zapoznać się z nadchodzącymi wydarzeniami czy też godzinami otwarcia danego sklepu. Taki rodzaj broszury jest kapitalny i bardzo znany, bo przede wszystkim dociera do osób które np. nie mają dostępu do Internetu lub do takich, które zamieszkują na peryferiach miasta i wycieczka do większego supermarketu planowana jest precyzyjnie i z wyprzedzeniem.