Jak reklama, to skutecznie. Jeśli nic nie działa spróbuj wypróbuj reklamę kontekstową

Porządna reklama to połowa sukcesu. Wiedzą o tym z pewnością osoby zarządzające swoim biznesem. Bez reklamy nie zaistniejesz, nie ma Ciebie ani Twojej firmy w świadomości odbiorców, a skoro jesteś tam nieobecny, to niestety nie zdobędziesz pieniędzy na własne utrzymanie.

Internet

Autor: „PictureYouth”
Źródło: http://www.flickr.com
Z reklamy korzystają więc wszyscy (bez wyjątku), nie każdy jednak wie, że wybór reklamy ma gigantyczne znaczenie. Jaką zatem wyselekcjonować reklamę, żeby efekty były wymierne? Proponujemy w tym momencie reklamę kontekstową. Nie wiesz, co to jest? Zapraszamy do przeczytania poniższego artykułu oraz odwiedzenia Reklama kontekstowa w Google Display Network.

Reklama kontekstowa to metoda przedstawiania różnorodnych usług internetowych, takich jak e-mail, strony internetowe, czaty, fora dyskusyjne lub komunikatory. Najważniejsze jest w tym temacie dopasowanie treści reklamy do zawartości strony, na jakiej jest ona zlokalizowana.

Najważniejsza jest koncepcja tej reklamy mówiąca, iż osoba, która się z nią spotka zareaguje pozytywnie, jako że będzie ona spojona z przedmiotem, który ciekawi danego odbiorcę. Każdy z nas wie, jak jakaś reklama zdoła wywołać negatywne emocje. Wszystko dzieje się przez to, że jest ona nieprzystosowana i pojawia się w nieodpowiednim momencie. Reklama kontekstowa działa zupełnie inaczej, będzie tam, gdzie powinna dzięki czemu nie denerwuje użytkownika.

Przedstawiona reklama zdoła zachodzić w dwóch wariantach. Najważniejszy z nich to reklama, która pojawia się na zewnętrznych stronach internetowych, na których właściciele wyrażali chęć publikowania takich treści reklamowych. Wynika zatem pytanie: jakim sposobem taka reklama dociera do naszego potencjalnego klienta?

Otóżspecjalne algorytmy potrafią przeanalizować treść wszystkich podstron, tworząc stosowny profil tematyczny strony. Dodatkowo, taka reklama wyświetla się wyłącznie na stronach, które są bezpośrednio powiązane z tematem działalności reklamodawcy. Reklamę taką dostajemy w formie tekstów, ale też grafik czy animacji.

Inny wariant to reklama sponsorowana. Wyświetlana jest ona bezpośrednio na stronie rezultatów wyszukiwarki użytkownika. Po uiszczeniu danej zapłaty link do konkretnej strony jest umieszczany na górze listy stron, jakie stanowią odpowiedź wyszukiwarki na wprowadzone przez internautę słowa kluczowe.