Od czego należy zacząć proces zakładania profilu należy Fanpage na Facebooku?

Nieraz, zapewne zadajemy sobie pytanie czemu warto reklamować się na Facebooku. A więc jak najbardziej warto! Jeżeli stworzymy profesjonalny profil na Facebooku i skusimy się na prowadzenie fanpage możemy jeszcze lepiej reklamować swoją markę, sklep, usługę w sieci oraz zacieśniać kontakty z nabywcami. Dzięki temu możemy poznawać wymagania internautów i odpowiadać na nie.

strona facebook

Autor: reynermedia
Źródło: http://www.flickr.com
Proces tworzenia profilu trzeba rozpocząć od analizy klienta. Przede wszystkim trzeba określić charakter działalności. Następne kroki zależeć będą od tego, czy jest to przedsiębiorstwo z branży spożywczej, czy może towar z zakresu motoryzacji, czy wydarzenie kulturalne. W dalszej części należy określić grupę docelową sprzedawanych przez nas treści. Sposób, a głównie format i język muszą odpowiadać odbiorcom profilu. Dopiero potem można zabrać się za wygląd przekazu, koncepcji kreatywnych i treści.

Przed rozpoczęciem pracy warto zapisać sobie tematy, jakich będziemy się podejmować robiąc następne posty. Selekcja odpowiednich treści trzeba uzależnić od profilu i grupy docelowej. Jeżeli jednak ciągle pojawiają się problemy z formuła na prowadzenie fanpage’a, warto wykorzystać mapę myśli. Rysunkowe opracowanie zezwoli na dokładną analizę klienta, a hasłowa formuła przyniesie kolejne skojarzenia. Tym samym powstanie spis tematów i pomysłów na dane posty.

social media agency

Autor: Esther Vargas
Źródło: http://www.flickr.com

Pisząc treści, jeżeli nie możemy być pierwszymi, to musimy być na czasie. Śledzenie trendów i nowości w danych dziedzinach ma szansę przyciągnąć kolejnych fanów. Jednym z głównych błędów jest przedstawianie w poście suchych faktów. Puste dane nie wzbudzą w adresatach żadnych emocji. Celem robionych działań jest efektywność użytkownika, nie przymuszanie, a zachęcenie go do interakcji. Odpowiednio pobudzony podzieli się informacją z innymi bądź skusi się na dialog z nami.

Jak tego dokonać? Na pewno nie się poddawać. Fani nie od razu będą chcieli lajkować i komentować – musimy pozyskać ich zaufanie. Dobrym sposobem na wzbudzenie w odbiorcy ochoty współpracy jest zadawanie pytań.

Jeżeli prezentowane na tej stronie omówienie żywo Cię ekscytuje, to zalecam te informacje (http://procleaner.pl/sprzatanie-terenow-zewnetrznych/) – ono jest tak samo fascynujące, jak materiał, który teraz czytasz.

Oferta:

Nie chodzi o kontrolowanie ich wiadomości, a zapytanie ich o opinię czy też odczucie. Wystarczy na końcu napisać krótkie i zwięzłe „Co o tym myślicie?”, „Jakie jest Wasze zdanie?”. Pewnie nie od razu, ale za następnym razem odbiorcy zaczną wykazywać zainteresowanie i napiszą komentarz. Prawie na każdą aktywność fanów powinna być dobra reakcja ze strony administratora.https://www.eena.pl/ eena.plPozytywne komentarze warto przynajmniej polajkować. Kiedy jest ku temu okazja, należy pobudzić użytkownika do wymiany choć kilku zdań. Obowiązkiem administratora jest odpowiedzieć na zadawane pytania.

kongressmedia

Autor: Flickr Account Kongress Media
Źródło: http://www.flickr.com

Należy bardzo uważać na złe komentarze, które mogą zniszczyć całą pracę i dotychczasowy trud. W tym wypadku trzeba poświęcić więcej uwagi na wybór, czy warto odpowiadać na zarzuty. Niestosownie dobrana riposta może być nawet gorsza od jej braku. Czasem jednak wystarczy dać racje lub przeprosić, a fan poczuje się usatysfakcjonowany.

ePR to wortal public relations i łączności marketingowej. Kierowany jest do specjalistów PR i marketingu odpowiedzialnych za kontakty z mediami i zajmujących się zbudowaniem wyglądu firmy wobec jej klientów, inwestorów i pracowników.