Od czego należy zacząć proces zakładania profilu należy Fanpage na Facebooku?

Nieraz, zapewne zadajemy sobie pytanie czemu warto reklamować się na Facebooku. A więc jak najbardziej warto! Jeżeli stworzymy profesjonalny profil na Facebooku i skusimy się na prowadzenie fanpage możemy jeszcze lepiej reklamować swoją markę, sklep, usługę w sieci oraz zacieśniać kontakty z nabywcami. Dzięki temu możemy poznawać wymagania internautów i odpowiadać na nie.

strona facebook

Autor: reynermedia
Źródło: http://www.flickr.com
Proces tworzenia profilu trzeba rozpocząć od analizy klienta. Przede wszystkim trzeba określić charakter działalności. Następne kroki zależeć będą od tego, czy jest to przedsiębiorstwo z branży spożywczej, czy może towar z zakresu motoryzacji, czy wydarzenie kulturalne. W dalszej części należy określić grupę docelową sprzedawanych przez nas treści. Sposób, a głównie format i język muszą odpowiadać odbiorcom profilu. Dopiero potem można zabrać się za wygląd przekazu, koncepcji kreatywnych i treści.

Przed rozpoczęciem pracy warto zapisać sobie tematy, jakich będziemy się podejmować robiąc następne posty. Selekcja odpowiednich treści trzeba uzależnić od profilu i grupy docelowej. Jeżeli jednak ciągle pojawiają się problemy z formuła na prowadzenie fanpage’a, warto wykorzystać mapę myśli. Rysunkowe opracowanie zezwoli na dokładną analizę klienta, a hasłowa formuła przyniesie kolejne skojarzenia. Tym samym powstanie spis tematów i pomysłów na dane posty.

social media agency

Autor: Esther Vargas
Źródło: http://www.flickr.com

Pisząc treści, jeżeli nie możemy być pierwszymi, to musimy być na czasie. Śledzenie trendów i nowości w danych dziedzinach ma szansę przyciągnąć kolejnych fanów. Jednym z głównych błędów jest przedstawianie w poście suchych faktów. Puste dane nie wzbudzą w adresatach żadnych emocji. Celem robionych działań jest efektywność użytkownika, nie przymuszanie, a zachęcenie go do interakcji. Odpowiednio pobudzony podzieli się informacją z innymi bądź skusi się na dialog z nami.

Jak tego dokonać? Na pewno nie się poddawać. Fani nie od razu będą chcieli lajkować i komentować – musimy pozyskać ich zaufanie. Dobrym sposobem na wzbudzenie w odbiorcy ochoty współpracy jest zadawanie pytań. Oferta: http://www.artefakt.pl/social-epr/social-media-marketing

Nie chodzi o kontrolowanie ich wiadomości, a zapytanie ich o opinię czy też odczucie. Wystarczy na końcu napisać krótkie i zwięzłe „Co o tym myślicie?”, „Jakie jest Wasze zdanie?”. Pewnie nie od razu, ale za następnym razem odbiorcy zaczną wykazywać zainteresowanie i napiszą komentarz. Prawie na każdą aktywność fanów powinna być dobra reakcja ze strony administratora. Pozytywne komentarze warto przynajmniej polajkować. Kiedy jest ku temu okazja, należy pobudzić użytkownika do wymiany choć kilku zdań. Obowiązkiem administratora jest odpowiedzieć na zadawane pytania.

kongressmedia

Autor: Flickr Account Kongress Media
Źródło: http://www.flickr.com

Należy bardzo uważać na złe komentarze, które mogą zniszczyć całą pracę i dotychczasowy trud. W tym wypadku trzeba poświęcić więcej uwagi na wybór, czy warto odpowiadać na zarzuty. Niestosownie dobrana riposta może być nawet gorsza od jej braku. Czasem jednak wystarczy dać racje lub przeprosić, a fan poczuje się usatysfakcjonowany.

ePR to wortal public relations i łączności marketingowej. Kierowany jest do specjalistów PR i marketingu odpowiedzialnych za kontakty z mediami i zajmujących się zbudowaniem wyglądu firmy wobec jej klientów, inwestorów i pracowników.