Przeglądy i pilne naprawy. Co jest potrzebne, żeby nasz samochód jeździł bez problemu?

W każdym jednym aucie nadchodzi moment przeglądu. Bardzo ważną sprawą jest okresowy przegląd samochodu, w trakcie jakiego firma wykonująca przegląd powinna zwrócić uwagę na hamulce, wszelkie płyny, układ kierowniczy. Być może będzie potrzebna zmiana hamulcowych klocków w aucie.

To jasne, iż sprawne hamulce gwarantują kierowcy i pasażerom samochodu bezpieczeństwo w czasie krótszych wyjazdów i dłuższych podróży. Istotnym elementem układu hamulcowego auta są klocki hamulcowe. Trzeba dbać o to, aby we właściwym momencie dokonać wymiany klocków hamulcowych na nowe, ponieważ ich kondycja wpływa negatywnie na skuteczność i drogę hamowania. Jeżeli decydujemy się wymienić tarcze bądź klocki na EBC samodzielnie, powinniśmy poradzić się uprzednio fachowca albo zdobyć więcej wiedzy w tym zakresie – klocki EBC – topowa marka. Przed założeniem nowego klocka konieczne jest wycofanie tłoczka zacisku do pozycji wyjściowej. Wcześniej można delikatnie odchylić gumowy mieszek i upewnić się, czy na tłoczku nie pojawiły się ślady korozji spowodowane wyciekami płynu.

samochód

Autor: Jin Wu
Źródło: http://www.flickr.com

Jeżeli są, trzeba wymienić tłoczek albo cały zacisk. Sprawdzić należy także stan silikonowej osłony tłoczka hamulcowego. Sam tłoczek trzeba nasmarować pewną warstwą fachowego smaru do ruchomych części hamulców. Ponieważ kroków do wykonania jest sporo, dobrze zaplanować sobie pracę na kilka godzin.

Jeżeli posiadamy pewną wiedzę o budowie samochodu możemy zabrać się za samodzielną wymianę klocków samochodowych sklep.oemtuning.pl, ale w innych sytuacjach należy po prostu zlecić ją firmie samochodowej. Wówczas będziemy pewni, iż klocki EBC będą fachowo zamontowane, a nasze hamulce naprawa zacisków hamulcowych będą działać poprawnie i niezawodnie. Na hamulcach zdecydowanie nie wolno oszczędzać – to raz, a po drugie – firma, która przeprowadza nam przegląd samochodu, odbywa jazdę próbną aby sprawdzić poprawność pracy układu a także poinformuje nas o właściwych sposobach konserwacji i o potrzebie unikania gwałtownego hamowania w czasie regulowania się nowo wstawionych elementów, by zapobiec ich zatarciu.