W jaki sposób telebimy, a także billboardy zmieniły nasze myślenie o skutecznych formach promowania danych przedmiotów bądź usług

Jeżeli w miarę często oglądamy telewizję lub cały czas słuchamy radia, to reklamy kojarzymy głównie z krótkimi filmikami, a konkretniej ze spotami. Panie pracujące w agencjach reklamowych muszą wykazywać się nieprzeciętną pomysłowością, gdyż dziś potencjalni konsumenci zasypywani są przeróżnymi materiałami marketingowymi i mogą po prostu wcale nie zwrócić uwagi na jeszcze jedną reklamę.

Tymczasem postawienie na nietuzinkowy przekaz czasami okazuje się nieskutecznym rozwiązaniem. Oprócz bardzo dobrze pomyślanego przekazu, wymagany jest odpowiedni nośnik, a możliwości jest naprawdę dużo. W ostatnich latach przedsiębiorstwa czy galerie handlowe decydują się na skuteczną reklamę na billboardach lub telebimach.
Co skłania zarządców do zainwestowania w taką formę reklamy? Na pewno ogromne znaczenie ma jej dostępność – jeżeli przejrzymy zasoby internetu pod kątem sformułowania telebimy Podlaskie albo reklama na billboardach Łódź, to zobaczymy, że propozycji jest mnóstwo. Zresztą niekoniecznie trzeba załączać komputer, aby dojść do takich wniosków, bo w końcu jadąc do wojewódzkich miast bądź podróżując bardziej ruchliwymi trasami widzimy, że kolorowych, mniejszych albo większych, billboardów nie brak.
Niewyróżniający się obywatel nie raz przekonał się o sile sugestywności przekazów reklamowych. Jeżeli pięćdziesięciolatek ogląda telewizję, to w trakcie przerwy na reklamy zazwyczaj zmienia kanał bądź np.

billobard reklamowy

Autor: Elliott Brown
Źródło: http://www.flickr.com

udaje się do kuchni, aby zrobić sobie kanapki.

Natomiast jadąc samochodem trudno nie zwrócić uwagi na wielkie tablice, nawet jeżeli siedzi się za kółkiem. Okazuje się, że uwagę pasażerów lub spacerowiczów łatwo przykuwają nawet reklamy z lakonicznymi inskrypcjami – dla przykładu tekst billboardy Oświęcim przez chwilę zainteresuje nastolatkę idącą do szkoły, a także szefów fantastycznie prosperujących firm, którzy planują zainwestować we wspomnianą formę reklamy np. Medas-media. O wiele większą siłę przyciągania uwagi przygodnych przechodniów mają telebimy, bowiem na migoczące tablice spoglądamy machinalnie. I nawet kiedy w danym momencie w ogóle nie jesteśmy zainteresowani kupnem nowego telewizora czy pięknej sofy, to podświadomie zapamiętamy markę lub nazwę konkretnego sklepu i za pewien czas może zostaniemy właścicielami wspomnianego sprzętu albo mebla.