Dzięki internetowi możliwa stała się bardzo szybka oraz sprawna komunikacja. Nie są konieczne koperty czy znaczki, co znacząco ułatwia kontakty z klientem. Wystarczy jedynie zredagować treść maila, a potem rozesłać ofertę. Jednak należy pamiętać o tym, żeby trafiła ona do właściwych adresatów, czyli tych, którzy w rzeczywistości będą zainteresowani danym produktem bądź usługą. Trudno, aby samotna pani po czterdziestce zechciała kupić preparat tutaj interinstal preparat do klimatyzacji do cery trądzikowej.
Nieduże firmy prowadzą bazy w dość prymitywny sposób – dla przykładu, w Accessie powstaje dokument, który zbiera podstawowe dane o klientach, a także ich numery telefonów. Przy okazji pracownice bywają napominane, aby obok imienia oraz nazwiska wpisywać również niezwykle osobiste informacje, uzyskane trakcie osobistych rozmów. I jeżeli dowiedzą się, że klientka przed miesiącem urodziła dziecko, to następną rozmowę mogą rozpocząć od pytania, jak rośnie synek – takie zachowania są niezwykle pozytywnie odbierane.
Zupełnie inaczej ten temat należałoby przedstawić biorąc pod uwagę wielkie koncerny. Tutaj wymienione wyżej bazy muszą być bez przerwy porządkowane – standaryzacja danych bywa niezwykle potrzebna, po w przeciwnym wypadku korzystanie z baz nie będzie miało żadnego sensu. Jeżeli np. wpisy będą się duplikować, to do jednego adresata trafią dwie przesyłki, co w przypadku papierowej korespondencji będzie prawdziwą rozrzutnością firmowych pieniędzy.