Od setek lat linie i symbole stanowią metodę komunikacji miedzy ludźmi, wszak opinia wynika z postrzegania.
Znak logo powinien być prosty, bo tylko przez kilka sekund skupiamy uwagę na czyjejś „twarzy”. Jednocześnie powinien obfitować w treść i szczegóły, by przyciągnąć uwagę odbiorcy. Dobrze, jeśli jest wystarczająco współczesny, by odzwierciedlać ducha epoki, ale nie może podążać za krótkotrwałą modą. Znak logo, przede wszystkim musi zapadać w pamięć i prezentować idee, które reprezentuje. Identyfikacja wizualna, to całość symboliki stosowanej przez organizację, czyli wszystko to, po czym można „na zewnątrz” rozpoznać, że to konkretna firma. Do takich elementów należą na przykład wizytówki, papier listowny, nadruki na teczkach, plakaty, kalendarze bądź karty menu restauracji stworzone dla jakiejś branży. To właśnie image organizacji pozwala jej wybić się z tłumu anonimowych firm. Poprzez poszczególne elementy, takie jak logo, kolorystyka i czcionka a także druki firmowe, konkretna firma buduje relacje z konsumentem.
ekspozycja produktu jest kluczem do sukcesu. Wszystkie części składowe, stanowiące nośniki przekazu reklamowego, winny posiadać właściwą oprawę. Dobrze zaprojektowany stojak – stojaki informacyjne – na ulotki, czy wysokiej jakości system prezentacji, może sprawić, że to właśnie na naszą firmę zwrócą uwagę konsumenci. Standy reklamowe, to stojące tablice lub trójwymiarowe obiekty o różnej wysokości, które nie tylko prezentują brand, lecz także umożliwiające sprzedaż bezpośrednią. Podobną formą promocji jest teczka konferencyjna, na której powinno widnieć logo i grafika charakterystyczna dla danej marki. Wówczas każdy uczestnik konferencji, mając przed sobą obraz naszej marki, bez dwóch zdań ją zapamięta i skojarzy w najbliższej potrzebnej sytuacji. Mnóstwo pomysłów na: .