Wszystkie te wymagania są szczegółowo opisane w przedmiotowej normie i posiadają 8 zasad jakości:zorientowanie na klienta – pozycja przedsiębiorstwa na rynku jest zależna od jej klientów;leadership – kierownictwo organizacji wypracowuje kierunki jego rozwoju; zaangażowanie ludzi – najcenniejszym dobrem organizacji są jego pracownicy; podejście procesowe – skuteczność przedsiębiorstwa zależy w głównej mierze od jakości realizowanych w niej procesów;systemowe podejście do zarządzania – dowodzenie jakością jest traktowane jako zarządzanie wzajemnie ze sobą powiązanymi procesami;nieustanne doskonalenie – celem organizacji jest permanentne udoskonalanie tworzonych w niej procesów;rzeczowe podejście do podejmowania decyzji – opiera się ono na logicznej bądź intuicyjnej eksploracji wszystkich dostępnych informacji;wzajemne korzyści w relacjach z dostawcami – kreowanie wzajemnie pozytywnych stosunków z dostawcami materiałów i usług stanowi dla organizacji gwarancję dobrej jakości.
Masz jakiekolwiek trudności ze znalezieniem wiarygodnych informacji? To zerknij na tekst dostępny w tym serwisie a upewnisz się, że to jest wszystko, co potrzebne.
Rozdziały od 4 do 8 zawierają wymagania. W przypadku, gdy organizacja spełnia wszystkie wymagania tej normy, może ubiegać się o wydanie stosownego certyfikatu. Zaświadczenie zgodności z normą 9001:2009 poświadcza niezależna jednostka certyfikująca. ISO 9001 to standard akceptowany i rozpoznawany na całym świecie.Interkontynentalna Organizacja Normalizacyjna liczbę wydanych zaświadczeń potwierdzających zgodność systemów zarządzania jakością z wyżej wymienioną normą tylko w 2002 roku wyznaczała na ponad 0,5 miliona.