Systemy contact center – jak działają

W Polsce bardzo łatwo sprawdzając oferty z pracą, odnaleźć oferty z sektora call center. Pod tym angielskojęzycznym hasłem nie skrywa się nic innego jak centrum obsługi telefonicznej, które uznajemy za biuro obsługi klienta.

W tego typu centrach konsultant jest odpowiedzialny za kompletną obsługę rozmów wychodzących, których inicjatorem jest dany podmiot. W call center odbiera się też rozmowy przychodzące, które polegają głównie na przyjmowaniu wszelkich zamówień.

Router RT-N53

Autor: ASUS
Źródło: ASUS

Rozbudowaną formą koncepcji call center, która przez bardzo wielu jest postrzegana jako mniej efektywna, są systemy contact center. W tym przypadku również zasadniczym narzędziem komunikacji z klientami jest telefon, jednakże prócz tego pracownik ma możność kontaktu z nimi przy pomocy innych urządzeń. Chodzi przede wszystkim o pocztę e-mail, czaty internetowe czy kontakt przy pomocy tego typu software jak skype czy serwisy społecznościowe.

Systemy contact center – nadają kontaktom od danych klientów specjalne priorytety, dzięki którym klienci są przekierowywane do wybranego przez owy system konsultanta, który specjalizuje się w obsłudze jednego bądź też bardzo wielu mediów. Znaczna część firm stara się modernizować swoje systemy contact center, ponieważ są one o wiele bardziej wszechstronne aniżeli call center, którego podstawowa formuła jest już na wyczerpaniu w Polsce.

Dzisiaj duże firmy starają się już trwale korzystać z profesjonalnych centrów kontaktowych, które są bardziej skuteczne w tworzeniu przyjaznych interakcji z klientami.
Zdecydowaną przyszłością wielu firm, zdaniem bardzo wielu specjalistów może się okazać centrala (polecam centrala oddymiania mercor sa) voip. Voip jest techniką, która umożliwia przesłanie dźwięków mowy przy pomocy elektronicznych łączy, które stosowane są przez protokół IP. Dziś taka postać nawiązywania relacji nazywana jest kolokwialnie telefonią komórkową. Wykorzystanie tego rodzaju technik zapewnia możliwość eliminacji połączeń ciągłych, które w wielu przypadkach są niepotrzebne.

Centrala telefoniczna tego typu posiada bardzo wiele walorów. W głównej mierze charakteryzuje się całkowitą niezależnością od tradycyjnych operatorów, które narzucają ceny. Oprócz tego możemy liczyć na to, że będziemy w stanie przeprowadzą bezpłatne rozmowy wewnątrz sieci operatora. To tylko wybrane z wielu plusów, o których warto wiedzieć.